Már aszfaltozzák a Tóth malom utcát
![](https://www.hodpress.hu/wp-content/uploads/2023/11/Toth-malom-utca-katyuzas-1-scaled.jpeg)
Ma reggel kezdtek neki az aszfaltozási munkálatoknak a kivitelezők, a 388 méter hosszú új szakasz szennyvíztisztító felőli résznél. Ha minden jól megy, december elejétől már közlekedni is lehet rajta.
Három réteg aszfaltot húznak (beleértve a legfelső, úgynevezett koptatóréteget is), a Tóth malom utca új szakaszára. A munkálatok ma reggel kezdődtek és várhatóan a hét végéig tartanak.
– Ma fejeződött be a Tóth malom utca alapépítése és megkezdődött a kötő- és a kopóréteg aszfaltozása – mondta Farkas Andrea városüzemeltetési csoportvezető. – A három réteg aszfaltozása várhatóan még a héten elkészül, s jövő héten megkezdődik a műszaki átadás, átvétel. Az új út előreláthatólag december elejétől használható majd.
![](https://www.hodpress.hu/wp-content/uploads/2023/11/Toth-malom-utca-katyuzas-4-1024x768.jpeg)
Az építés következő ütemében készül el majd az úttal párhuzamosan futó, még tervezés alatt álló kerékpárút is. Illetve megerősítik és szélesítik a kakasszéki csatornán átvezető, a Tóth malom utcát a szennyvíztelep mellett kettészelő hidat is.
Mint arról már többször is beszámoltunk: százmillió forintból építteti a városi önkormányzat azt az elkerülőutat, mely a Tóth malom utcán át teszi majd lehetővé a Szeged felé Újváros felől (és viszont) közlekedőknek azt, hogy ne kelljen átkelniük a Hódtói lakótelepen (vagy a Bajcsy-Zsilinszky utcán át – a fél városon). A szennyvízteleptől kétirányú lesz a forgalom, teherautók ezen a szakaszon csak a Szegedi út felől jöhetnek majd be, a TESCO aluljáró és a Síp utca felé vezető keskenyebb útszakaszon pedig csak személyautók közlekedhetnek majd. Az úttest egyébként elég széles lesz a kétirányú forgalomhoz, hiszen nem a megszokott öt és fél, hanem hat méter széles.
Amikor elkészül a laktanyai körforgalom és a szennyvíztisztító közti, jelenleg épülő szakasz, akkor azt megnyitják a forgalom előtt, ugyanis a szennyvíztisztító utáni rész évtizedek óta aszfaltozott.
A Tóth malom utca hiányzó szakaszának megépítésével jelentősen csökkenhet az autósforgalom többek között a Kaszap és a Tóalj utcákban. A hódtói, újvárosi és susáni városrészekben élők ezen át gyorsabban juthatnak ki majd a 47-es útra. A beruházás első, azaz mostani szakasza 100 millió forintos önkormányzati forrásból kezdődött meg.
A majdani második és harmadik szakaszban kerékpárút, közvilágítás és a Széchenyi térig a jelenlegi út szélesítése is megtörténik. Ide terveztek egy 3,5 méter széles gyalogos és kerékpárutat, ez utóbbit jövőre építik meg.
A 388 méter hosszú új útszakasz kivitelezésére tíz ajánlat érkezett. A legolcsóbb ajánlatot a Colas Út Építőipari Zrt. adta. A társaság nettó 99 millióért jelentkezett a munkára, míg a legdrágábban, nettó 170 millió forintért az algyői székhelyű DÉLÚT Építő és Bányászati Kft. vállalta volna el feladatot.
Hozzászólások lezárva.