Módosul néhány buszjárat menetrendje Vásárhelyen

Az utasok és a munkáltatók javaslata alapján változik 42-es, 43-as és 45-ös járat – döntöttek róla a legutóbbi közgyűlésen Hódmezővásárhelyen. A módosítások 2025. június elsején lépnek hatályba.
Az elmúlt időszakban több javaslat érkezett a menetrendet illetően, ezeket a Balaton Busszal egyeztetve megvizsgálták és ennek megfelelően módosították. A közgyűlésen Katona Antal, a HVSZ-HMSZ vezérigazgatója elmondta: régebben a Tescohoz is befordult a busz és a Nyugdíjas Lakóparkban élőknek könnyebb volt a vásárlás, most 6-800 métert kell sétálniuk. A 42-es járat érinteni fogja a nagyáruházat, a 41-esről pedig a Hősök terén át tudnak majd szállni az idősek.
Lakossági kérésre a 43-as járat vonalán egy plusz megállót alakítanak ki a Zalaegerszeg téren.
A 45-ös járat (munkás) jelenleg a porcelángyári végállomásig közlekedik. Az ATEV dolgozói szeretnék igénybe venni a járatot. Megvizsgálva úgy módosítják, hogy nem csak ők, hanem a Fémtechnika, illetve a Hód-Mezőgazdánál dolgozók is tudják majd használni. A cégek jelezték, hogy lenne igény a munkatársaik részéről. A munkás járat menetrendjének átalakítása havi 1000 km pluszt jelent, ami 497 ezer forint.
Márki-Zay Péter úgy látja, a városi buszok egyre népszerűbbek, sokan használják az ingyenes tömegközlekedést. A rendszer sikerét jelzi, hogy a cégek keresték meg az önkormányzatot, hogy érintse őket is a járat. A polgármester szerint panaszok mindig vannak, ezek egy része jogos, másik nem, de olyan pl. nem lehet, hogy nem engednek fel valakit a buszra, mert megteltek az ülőhelyek.
Markó Csaba arról beszélt, régebben, ha valaki Béke-telepen felszállt a buszra, akkor 7-8 perc alatt ott volt a Kincses temetőnél, ez most 1 óra. A képviselő kitért arra is, hogy a Hősök terei buszváróhoz fedett részt kérnek az utasok és a piacnál lévő megállónál nehéz a leszállás rollátorral, vagyis rehabilitációs mozgást segítő eszközzel.
Márki-Zay Péter felhívta rá a figyelmet, hogy van egy óriási fedett kerékpártároló a Hősök terén, a buszmegállónál. A piacnál megvizsgálják, hogy mennyire akadálymentesített a megálló, a menetrenddel kapcsolatban pedig elmondta: évek óta, amióta elindult ez a rendszer, azóta ez a logikája, hogy körjáratok vannak. Voltak hasonló jelzések még kezdetben, amiket Markó Csaba most említett, de ez jól bevált és az az előnye, ami a hátránya is.
Arany-Tóth Katalin képviselő azt kérte, vizsgálják meg, hogy lehet-e a strandfürdő buszmegállóhoz padot és fedett részt biztosítani.
Hozzászólások lezárva.