Vásárhelynek 2,6, Makónak 35 milliárd jutna a kormány 49 milliárdos fejlesztési tervéből

Tíz év alatt, vagyis 2035 végéig összesen 1593 projekt fejlesztését tervezi a kormány Magyarországon. Vásárhelyre is jutna belőle valamennyi, Makóra viszont jelentős összeg áramlana – igaz, ennek nagy részét a Szegeddel összekötő tram-train építése vinné el. Persze csak akkor, ha 2035-ig marad a jelenlegi kormány.

Nemrégiben tette közzé a kormány a 2035-ig tartó fejlesztési tervét, amely tetemes összeget, 49 milliárd forintnyi beruházást irányoz elő. Ha nem lesz kormányváltás, a tervek szerint Vásárhelyre is csurranna-cseppenne valamennyi fejlesztési forrás. Fontos azonban hangsúlyozni: ez egyelőre csak egy lista, amelyen az egyes minisztériumok feltüntették igényeiket, a fejlesztések becsült bruttó értékét és a megvalósítás tervezett idejét. A kapcsolódó kormányhatározat az ágazati beruházásokhoz egyelőre semmilyen konkrét költségvetési forrást nem rendelt.

Megnéztük, hogy Vásárhelyre milyen fejlesztési igények kerültek a listára.

  • A Belügyminisztérium 80 millió forintból 2030-ig felújítaná a vásárhelyi tűzoltóság épületének villamoshálózatát.
  • A rendőrkapitányság Lázár utca 6–8. szám alatti épületének energetikai korszerűsítését 310 millió forintból szeretnék megvalósítani, szintén 2030-ig.
  • Ismét felmerült – a kútba esett Modern Városok Programban már korábban szerepelt – gimnáziumi fejlesztés, amely a Bethlen Gábor Református Gimnáziumot és a Németh László Általános Iskola és Gimnáziumot is érintené. A 2030-ig tervezett, 7 milliárd 220 millió forintos beruházás részletei azonban nem tisztázottak, így nem tudni, pontosan mely intézmény mennyit kapna és mire.
  • A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium nem aprózta el: 101 milliárd forintot irányozott elő a 45-ös számú főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítésére párhuzamos kerékpárúttal, a Kunszentmárton (M44 csomópont) – Hódmezővásárhely (47. számú főút) közötti szakaszon, beleértve a Kunszentmárton elkerülő út megépítését is.
  • A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium 1 milliárd 306 millió forintot szánna a Szeged és Hódmezővásárhely közötti kerékpárút hiányzó szakaszának kiépítésére.
  • A Kulturális és Innovációs Minisztérium 2 milliárd 560 millió forintot fordítana a Cseresnyés Kollégium fejlesztésére.

Ez Vásárhely esetében összesen 112 milliárd 476 millió forintnyi tervezett fejlesztést jelentene.

Megnéztük azt is, hogy a választókerület másik városának, Makónak mekkora összeget szánnának a szakminisztériumok. Az elővárosi vasút, a honvédelmi sportközpont és a Marosig vezető kerékpárút építése együtt 34 milliárd 911 millió forintba kerülne. Igaz, ebben benne van a Makót és Szegedet, vagyis a két városközpontot összekötő tram-train építése is.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!