Vásárhely Anno: Lázár már száz éve is a lelei utat építtette
A Vásárhelyi Napló napilap éppen száz éve örömhírként közölte, hogy a közgyűlés jóváhagyta Lázár Lajos gazdasági főtanácsos indítványát, aki azt javasolta, hogy a Rárósi és Lelei utakat 1-1 kilométer hosszan burkoltassa ki a város. Ezt a belügyminiszter is jóváhagyta. Vásárhely akkor több más helyszínen is utat javíttatott.
Nincs új a nap alatt, száz esztendeje is az utakat, járdákat javítgatta a város, pedig akkor nem volt mindegyik kikövezve vagy téglával kirakva.
A Vásárhelyi Napló napilap éppen száz éve örömhírként közölte, hogy a közgyűlés jóváhagyta Lázár Lajos gazdasági főtanácsos indítványát, aki azt javasolta, hogy a Rárósi és Lelei utakat 1-1 kilométer hosszan burkoltassa ki a város. Ezt a közgyűlés elfogadta, s a költségek miatt a határozatot felerjesztette a belügyminisztériumhoz, majd a főispán közbenjárására azt a miniszter jóvá is hagyta. „A miniszteri döntés folytán a városi tanács megteszi a szükséges intézkedéseket arra nézve, hogy a burkolás mielőbb megkezdődjön. A két út egy-egy kilométer hosszan való kiburkolására 40 ezer aranykorona van félretéve a költségvetésben.” – közölte a lap.

Jó hírekből azon a tavaszon több is akadt: „Megkezdődött a városi kövezési program” címmel adott hírt arról 1925 májusában a Vásárhelyi Napló című napilap, hogy a város több, nagyobb forgalmú útján is hozzákezdtek a megrongálódott térkövezet javításához. „A város1925. évi aranyköltségvetésébe tudvalevően el van véve a város belterületén megrongálódott utcakövezetek pótlása, illetve kijavítása. A város mérnöki hivatala – kihasználván a jó időket – a burkolási munkálatokat elkezdette.” – közölte a lap.
Az is megírták, hogy mely utcákban: a Ferenc József sugárúton (ez ma a Dr. Rapcsák András és Szántó Kovács János utca), a Deák Ferenc, a Petőfi, a Teleki, a Holló és a Damjanich utcákon, ahol részben teljesen új útburkolatot készítettek a régi felszedésével, vagy csak kisebb szükséges javításokat végeztek, ahol csak erre volt szükség.
A városi mérnökség a belterületi utak mellett a külterületiek javítását is elkezdette: az öthalmi és a tompaháti utakon azt a mintegy 3 kilométernyi szakaszt javították ki, mely feldomborodott.
A korabeli sajtó szerint hosszabb szakaszt is ki lehetne javítani, ha a külterületeken élő gazdák nem mutatnának oly nagy közönyösséget.
A közgyűlési határozat szerint – tette hozzá a Vásárhelyi Napló névtelen munkatársa – ugyanis csak ott lehet útjavítási munkálatokat megkezdeni, ahol az érdekeltség a fele költséget a sajátjából (meg)fizeti.
„A dolog jelenleg úgy áll, hogy a csapadéktalan időjárás folytán a külterületi utak járható állapotban vannak, és a gazdaközönség nagy többsége nem tekint a jövőbe. Pedig a mostani száraz időjárás a legalkalmasabb arra, hogy az utakat a tavaszi esőzés idejére feldomborítsák” – fedte meg az érintetteket a lap.

Hozzászólások lezárva.