Ne dőljön be a szolgáltatós csalásoknak!

Az utóbbi időben egyre gyakoribb, hogy csalók közmű-, telekommunikációs vagy futárszolgáltatók nevében keresik meg áldozataikat e-mailben, telefonon vagy sms-ben. A cél minden esetben ugyanaz: pénz vagy banki adatok megszerzése.

A csalók hivatalosnak tűnő üzenetekben fizetési elmaradásra, túlfizetésre, adategyeztetésre vagy csomagátvételre hivatkoznak, és hamis weboldalakra irányító linkeket küldenek, vagy rosszindulatú program telepítésére próbálják rávenni a címzetteket.

Hogyan védekezhet?

• Kezelje óvatosan a kéretlen üzeneteket és hívásokat, főleg ha sürgetőek!

• Ne adjon meg személyes vagy banki adatokat e-mailben, telefonon vagy sms-ben!

• Soha ne kattintson ismeretlen linkre, és ne telepítsen programot ilyen üzenetekből!

• Mindig ellenőrizze a szolgáltató hivatalos csatornáin, hogy valóban tőlük származik-e a megkeresés.

• Ha eladóként van jelen az online piactéren, soha ne utaljon pénzt „csomagküldési díj” vagy hasonló indokkal!

• Gyanús hívás esetén szakítsa meg a beszélgetést, és jelentsd az esetet a szolgáltatónál.

Ha úgy gondolja, hogy csalás áldozata lett vagy adataid illetéktelenekhez kerültek, értesítse a bankját és a rendőrséget! – hívja fel a figyelmet a rendőrség.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!