Facebook hirdetések: négyötöde van a kormánynak és a Fidesznek

Nem egész öt hónap alatt idén a hazai hirdetők már közel egymilliárd forintot költöttek politikáról, választásokról vagy társadalmi kérdésekről szóló hirdetésekre a Meta felületein (a Facebookon és az Instagramon). Ezek 82 százalékát (791) az Orbán-rezsimhez köthető szereplők adták föl – gyűjtötte össze a Political Capital.

  • A kormányzati irányítású médiára esik a költések 30%-a,
  • a kormánypárti proxyszervezetekre 22%,
  • a Fidesz tagszervezeteire és politikusaira 20%,
  • a különböző kormányzati szervekre pedig 11%.

A maradék 18%-on osztoznak az ellenzéki pártok, a kormánytól nem függő médiumok, a civil szervezetek és minden más hirdető. Tehát, bár még egy évvel vagyunk az országgyűlési választás előtt, már most hatalmas egyenlőtlenség van a politikai hirdetések terén, ami jelentősen befolyásolja a politikai üzenetek elérését a Facebookon.

Grafika: Political Capital

A Political Capital tervei szerint mostantól rendszeresen beszámolnak a politikai hirdetések tendenciáiról.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!