Bayer Zsoltnak hogy nem szakad le az arca?

Ilyen fokú kettős mérce esetén az embernek kedve volna keresztül fejelni a képernyőt.

Bayer Zsolt durva hangvételű írásban támadta Krúbit, alpárinak és szexistának nevezve a rapper szövegeit. A publicista szerint ha jobboldali előadó tenne hasonló kijelentéseket (khm….Dopeman), abból nemzetközi botrány lenne, majd írását igen erős, irodalmiasnak szánt képekkel zárta.

A magyar fiatalok legjobb barátjaMagyar Nemzeten megjelent írásában rendkívül éles hangnemben bírálta a népszerű rapper Krúbit. Bayer a dalszövegeket „alpárinak” és „szexistának” nevezte, majd sajátosan provokatív stílusban sorolta, mit „dugnának le” az előadó torkán.

Az írás apropóját egy Mandiner-cikk adta, amely szerint a fesztiválközönség nem várja el, hogy kedvenceik politizáljanak a színpadon. Bayer ezzel szemben azt hangsúlyozta: akadnak előadók, akik kifejezetten élnek ezzel a lehetőséggel – közülük Krúbit emelte ki.

Különösen kifogásolta azokat a dalszövegrészleteket, amelyek Orbán Viktorra és fideszes nőkre vonatkoznak (ki gondolta volna). A polgári zsurnaliszta szerint a művészeti szabadságra való hivatkozás nem menti fel az ilyen kijelentéseket, s úgy véli: ha jobboldali zenész fogalmazna hasonlóan, abból országos, sőt nemzetközi botrány lenne. Az érintett sorok a következők:

szavazni csak azért megyek, hogy Viktornak jövőre legyen egy sz*r napja;

ú, mától csak fideszes p**csákat kúrok, így nem lesz bűntudat, amikor tövig a torkába túrok.

Bayer úgy fogalmazott, hogy érti, hogy „ez itt a művészet maga, a nagybetűs, őszinte, mély művészet”, majd hozzátette, hogy „mi abban a korban élünk, amikor Kosztolányi, Krúdy, Thomas Mann és mondjuk Dürrenmatt leredukálódott Krúbivá, az aranyrúdból gennyes sz*rdarab lett”. Ezen a ponton már tényleg nehéz eldönteni, melyik irritálja mélyebben az embert: Bayer békebeli, polgári kultúra utáni siránkozása, amelynek dekonstruálása érdekében kevesen tettek nála többet, vagy az a már jelzővel sem illethető kettős mérce, amely szerint Dopeman nőverős szövegei rendben vannak, mert ő orbánista. Annyit azért mindenképp érdemes kiemelni, még ha muszájból tartalom alapján egy lapra is tesszük Krúbi és DopeHitel életművét (bár ez sem olyan egyszerű), akkor is ott marad az az ordító különbség, hogy Dopeman sem rappelni, sem szöveget írni nem tud. (Még a Puzsér is jobb beef-számot írt róla, mint ő bármikor, bármiről.)

Írásában azt is szóvá tette a kultúra lovagja, hogy szerinte a nőket védő civil szervezetek hallgatnak, amikor Krúbi a kormánypárti nőkre tesz sértő utalásokat (a kormánypárti nő egy kiemelt kategória a nőkön belül, DJ Jeszy egyik krisztusi állítása szerint egyes területen igazán kiemelkedőek). A cikk végén pedig erősen vulgáris (ha csak körbe akarunk táncolni egy kifejezést, elég csak bedobni egy latin eredetű szót, és mindjárt nőtt is eggyel az intelligenciahányados) képekkel élve zárta mondandóját, amelyekben az erőszak fenyegetését vizionálta.

De van egy rossz hírem. Ennek a fajta »művészetnek« és »szólásszabadságnak« van egy másik típusa is. Az, amikor majd a »krúbi« nevű gennyes sz…rdarab torkán fogunk ledugni ma még nem pontosan meghatározott dolgokat (kapanyelet, ásót, kétliteres pillepalackos félédes búfelejtőt, vagy csak egy vágóhídról elhozott lószerszámot)

– ezt az idézetet olvasva egyetlen kérdés maradt csupán hátra: Bayer Zsoltnak hogy nem szakad le az arca?

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!