Az alsó tagozatos diákok sorversenyeken is részt vettek, míg a felsősök az erőszakmentes kommunikációról is hallhattak előadást a Domonkos Nővérek Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolája mai Szent Domonkos-napján.
– Iskolánk lelkületét meghatározza, hogy a domonkos nővérek fenntartásában van. Igazából szeretnénk, ha ez a nevelési módot is meghatározná. A domonkos rendnek több olyan mély hagyománya is van, melyre érdemes odafigyelni. Ilyen például a közösségi együttlét, vagy a másik helyébe való belegondolás, vagy az igazságkeresés. Szeretnénk, ha ez egész iskolánkat áthatná – mondta Mázas Orsolya, azaz Marianna nővér. A Domonkos Nővérek Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolája hitéleti igazgatóhelyettese kiemelte: a XII. században Szent Domonkos volt az a társaival együtt, aki visszavezette az akkori eretnekeket az egyházba, azáltal, hogy meghallgatta őket, és a hit igazságairól beszélgetett velük. Mindig a hit- és az Úr Jézus igazságát hirdette, ezért egy kiemelkedő szent az egész egyházban.
A Szent Domonkos-napi programok során a gyerekek korosztályok szerint más-más programban vettek részt, kerültek közelebb a szent életének történetéhez. Ezt a legkisebbek a mese által ismerték meg. Főleg a barátság volt a téma az első osztályban, másodikban Szent Domonkos életéről beszélgettek a gyerekekkel. A harmadikosok és negyedikesek akadályverseny keretében ismerkedtek a szent életével. A közösségi együttlétet pedig ügyességi feladatok közös megoldásával gyakorolták.
A felsőbb évfolyamhoz, azaz az az 5-6-7. évfolyamos diákokhoz trénert hívtak, aki az erőszakmentes kommunikációban segítette a gyerekeket, hogy ezt az elméletet és gyakorlatot megismerjék. A nyolcadikosok pedig a kisebbeknél kaptak állomásvezetői megbízást.
– Az erőszakmentes kommunikáció abban különbözik a hétköznapi kommunikációnktól, hogy egy picit mélyebbre néz. Nem a felszínen tapogat, hogy én mit akarok, és te mit akarsz, és te milyen vagy, nem címkéz, nem ítélkezik – árulta el Petróczi-Sánta Zsuzsanna tréner, aki a felső éveseknek tartott játékos foglalkozást.
A gyerek egyébként felidézték játékaikkal Szent Domonkos korát is, hiszen volt egy olyan sorverseny is, melyen egy vödörből vizet merítettetek, majd a vizet az egyik pohárból a másikba öntve juttatták el a sor másik végén lévő melletti vödörbe. De a kisebbek azt a filmet is megnézték, amely Szent Domonkos életéről szólt.