A vásárhelyi és szegedi tankerületek vezetői és oktatói, valamint a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum vezetői és oktatói számára rendezték meg hétfőn Vásárhelyen a mesterséges intelligencia oktatásra gyakorolt hatásairól szóló konferenciát.
– Nagyon fontosnak tartjuk, hogy lépést tartsunk korunk kihívásaival, és azt látjuk, hogy a mesterséges intelligencia ott van a mindennapokban, jelen van a munkahelyeken, és természetesen így az oktatásban is. Ezért azzal a céllal szerveztük meg ezt a konferenciát, és hívtunk a témában jártas szakembereket, hogy rávilágítsanak, hogyan tudunk lépést tartani, hogyan tudjuk bevonni az oktatásba ezt a modern technológiát – árulta el Kincses Tímea, a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum főigazgatója a vásárhelyi Ginkgo Hotelben hétfőn rendezett Edu4nex Innovation Meetup konferencián.
A HSZC intézményeinek vezetői és oktatói, valamint a tankerület pedagógusai részvételével zajló konferencián a robotikáról és a mesterséges intelligenciáról Piller László, a Neumann János Egyetem mérnöktanára tartott előadást. Jenei Károly, a PC Trade Systems Kft. technológiai vezetője Szoftverfejlesztés az AI korában, Petrik Tibor, a Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság informatikusa A kibertér árnyai, Janik Gábor, az SKC Solution Kft. cégvezetője a Wordwall szoftver alkalmazási lehetőségei címmel, Krausz Péter József, a Krausoft.hu IT-mérnöke pedig A digitális neuronok jelentősége az oktatásban címmel tartott előadást.

– Mindenki, vagy legalábbis a legtöbben játszottak már vele, és természetesen az oktatásba is beköszönt a mesterséges intelligencia, hiszen a tanárok és a diákok is a saját bőrükön érzik, milyen szerepe lehet ennek az új technológiának – mondta Sisák Zoltán, a HTTP Alapítvány elnöke, a konferencia vásárhelyi származású előadója. – A diákok a tanulásban, a beadandók és a házi feladatok elkészítésében próbálnak segítséget kérni. A tanárok pedig azt próbálják kitalálni, hogy ez most jó nekik, vagy sem. Tiltsák, engedjék, vagy esetleg támogassák, hogy a diákok használják. Vagy egyáltalán, milyen segítséget kaphatnak ők maguk ahhoz, hogy a mindennapi munkájuk könnyebb, hatékonyabb legyen, és vajon lehet-e segítség a tanár számára a mesterséges intelligencia, például egy óra előkészítésében. Ez egy nagyon nehéz útkeresés, mert egy olyan területen kellene megtalálni a megfelelő utat, amely folyamatosan változik. Egyre szélesebbre nyílik, egyre több az elágazás, tehát aki közelebbről próbálja követni az eseményeket, amelyek a mesterséges intelligencia terén történnek, azok számára is néha zavaró, ami egyik napról a másikra történik. Így nagyon nehéz olyan stratégiát kialakítani akár egyénileg, akár iskolai, szervezeti szinten, amely biztosan holnap is jól fog működni. Úgyhogy leginkább arról szól ez a mai konferencia, hogyan keressünk ebben a nagyon változó környezetben az utunkat, és hogy milyen taktikák lehetnek hasznosak – ha nem is hosszú, de legalább rövid távon – a sikerességhez – világított rá a konferencia céljára Sisák Zoltán, aki A mesterséges intelligencia szerepe az IT oktatásban és a tehetséggondozásban című előadásában fejtette ki ennek részleteit.