Közzétette a Nemzeti Kommunikációs Hivatal, hogy az idei harmadik negyedévben milyen kommunikációs kampányokat rendeltek meg a különböző minisztériumok, állami cégek és egyéb szervezetek.
Július és szeptember között összesen 39 megbízás érkezett az állami kommunikációt egyedüliként végző cégcsoporthoz (opciókkal együtt) 19,45 milliárd forint értékben. A legnagyobb megrendelő Rogán Antal minisztériuma volt, amely a hazai köztereket elárasztó plakátokról ismert kampányokra több mint 11 milliárd forintot szánt – gyűjtötte ki a G7.
Ezek a pénzek kivétel nélkül egy cégcsoporthoz, Balásy Gyula kormányközeli vállalkozó cégeihez áramlanak. Az állami kommunikációt összefogó NKOH 2018 óta csak ezekkel a társaságokkal köt szerződést. Az állami megrendelésekkel pedig nagyon jól lehet keresni. A piaci átlagnál messze magasabb nyereségrátával működő cégcsoportnál nyolc év alatt nagyjából 50 milliárd forint extraprofit keletkezett.