Átadták a felújított vasúti pályát Vásárhely és Orosháza között

Hivatalosan is átadták kedden a Hódmezővásárhely és Orosháza között 1,2 milliárd forint magyarországi forrásból felújított vasúti pályát. A beruházással 19 kilométeren szűnt meg a sebességkorlátozás.

Az MTI beszámolója szerint Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára elmondta, a kormány arra törekszik, hogy a közösségi közlekedés gyors, olcsó és összehangolt alternatíva legyen, amihez jobb feltételeket, megbízhatóbb infrastruktúrát és hozzáférhetőbb szolgáltatásokat kell nyújtani.

Hozzátette, az ÉKM ehhez letette az alapokat a MÁV teljes szervezeti átalakításával, az új tarifarendszer és a vasúti stratégia kidolgozásával. Ágh Péter elmondta, lépésről lépésre haladnak a pályahálózat és a járműpark fejlesztésével, a legfontosabb feladat most a késések megszűntetése érdekében a sebességkorlátozások felszámolása, „amelyre szép példa a most átadott beruházás„.

Ehhez a feladathoz azonban hitelt is igénybe kell venni. Az Európai Fejlesztési Bank várhatóan ősszel bírálja el a beadott, egymilliárd eurós hitelkérelmet – jegyezte meg.

Erdős Norbert (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője elmondta, teljes vágányzár mellett a Hódmezővásárhely és Orosháza közti 19 kilométeres vasúti pályát felújították, hézag nélküli vágányt alakítottak ki, 14 kilométeren síncsere is történt. Leraktak 90 darab 120 méteres hosszú sínt és 3100 tonna zúzott követ; kicseréltek 3800 talpfát vasbetonaljra.

Megszüntették a sebességkorlátozásokat, így a vonatok Hódmezővásárhely és Orosháza között 100 kilométer/órás sebességgel haladhatnak, a vonal többi részén pedig ismét 80 kilométer/órával. Orosházán 15 centiméterrel megemelték a peront is, hogy könnyebb legyen fel- és leszállni a vonatokra; továbbá felújították a dél-békési városban a Huba utcai átjárót is.

Ágh PéterHódmezővásárhelyOrosházapályafelújításSzeged-Békéscsaba vasútVásárhelyvásárhelyi hírekvasúti felújítás