Vegyen velünk lendületet! 970×250 -3

Közlekedő tömeg: az új kerékpáros tarifa ellehetetleníti a kerékpárszállítást a vonatokon

Március elsején új tarifarendszer lép hatályba a helyközi közlekedésben. Az eddigi ország- és vármegyebérletek területi logikáját kiterjesztő rendszerben megszűnnek a távolságalapú bérletek, több más díjtermék árazása pedig jelentősen átalakul. A Közlekedő Tömeg szerint az új tarifarendszer alapján – melyet most sem sikerült a törvény szerinti 30 nappal előre meghirdetni – jelentősen megdrágul a vonaton kerékpárral ingázók utazása.

Az eddigi 65-féle kedvezményből 22 marad meg március 1-jétől és és vármegyebérleteken kívül minden eddigi – összesen tizenöt-féle – bérlettípus megszűnik. Díjmentesen vehetik igénybe a helyközi közlekedést a fogyatékkal élők és tartós betegek, valamint kísérőik és az ellátottak utazási utalványával rendelkezők.

Ezen kívül azon nagycsaládosok is díjmentesen utazhatnak jövő héttől, akik eddig igénybe vették a nagycsaládosok utazási kedvezményét. A költségvetési szervek és intézmények dolgozóit, így például a közalkalmazottakat, a pedagógusokat, az egészségügyi dolgozókat, a tűzoltókat korlátlan számú utazáshoz igénybe vehető, – mindössze regisztrációhoz kötött – 50%-os kedvezmény illeti meg.

A változások kapcsán egy dologra, a kerékpárszállításra hívta fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg Egyesület. Azt írták közleményükben, az eddig távolságfüggően 235 Ft-tól megvásárolható kerékpárjegyek és 1340 Ft-tól induló bérletek helyébe ugyanis az utazás hosszától függetlenül, egységesen 500 Ft-ba kerülő kerékpárjegy és a 9450 Ft árú kerékpár-országbérlet lép, a rövidebb távokon rendszeresen utazók tehát az eddigi bérletük árának öt-hétszereséért szállíthatják majd a kerékpárjukat.

Az aránytalan árképzés következtében ráadásul az az abszurd helyzet áll elő, hogy ugyanannyiba kerül majd a szomszéd faluig érvényes kerékpárjegy, mint az ország másik végébe szóló.

Szerintük a MÁV-Start hiába szerzett be százas nagyságrendben kerékpár szállítására alkalmas alacsonypadlós elővárosi vonatokat, illetve bővültek a kerékpárszállítás lehetőségei számos fő- és mellékvonalon. Ugyanis azok az utasok, akik eddig meg tudták oldani napi ingázásukat a kerékpár+vonat kombináció használatával (Budapest, Debrecen, Miskolc, Szeged),

a tarifareformmal már naponta 1000 forintos oda-vissza kerékpárszállítás helyett autóra váltanak majd, vagy induló és célállomásukon is kénytelenek lesznek egy-egy kerékpárt tárolni.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!