Megnyitották a forgalom előtt a Tóth malom utcát

Görkorcsolyás gyerekek gurultak végig először a ma délelőtti útavatón az új szakaszon, majd őket motorosok, és gyalogosok követték, hogy a menetet egy piros, egy fehér és egy zöld Lada zárja. Az út feletti kifeszített nemzeti színű szalagot Márki-Zay Péter polgármester és Gyöngyösi Ferenc alpolgármester vágták át. Az út teljes egészében a város pénzéből épült.

Szélsebesen tették meg a szombat délelőtti útavatón a Tóth malom utca még tavaly év végén elkészült 350 méteres nagy teherbírású szakaszát az All U Need Sportegyesület görkorcsolyás gyerekei, oda-vissza. Látványos bemutatójukat az útavatón megjelentek megtapsolták.

A 99 millió forintból elkészült új út felett kifeszített nemzeti színű szalagot Márki-Zay Péter polgármester és Gyöngyösi Ferenc alpolgármester vágta át az út körforgalom felőli szakaszán.

Gyöngyösi Ferenc és Márki-Zay Péter avatták fel a Tóth malom utca új szakaszát

Majd a korcsolyásokat, a Slayers of the Streets motorosait követve a résztvevők átkerékpároztak, átgyalogoltak a másik, a szennyvíztisztító bejárata felőli részre, ahová az útavatások elengedhetetlen kellékét, a söröshordót ezúttal vállon cipelték a Barbár Erősember 2011 Sportegyesület tagjai, hogy azt ott gyorsan csapra is verjék. A menetet három veterán Lada zárta, egy piros, egy fehér és egy zöld.

Szabad az út, miután az nem délelőtt 11-kor százak jelenlétében megnyitották.
A veterán autók

– Hatvan éve lakom Újvároson, Kishomokon van kertem, s annak ellenére is erre kerékpároztam át, hogy itt semmilyen út sem volt, eddig csak egy kitaposott csapás, melyen, ha nem volt sár, az utóbbi években az autók is megpróbálták lerövidíteni az utat – mondta a Vörösmarty utcában élő Angyal Lajos. – Így, miután elkészült, autóval, motorral, de még kerékpárral is erre megyek és jövök majd. Bíztam benne, hogy egyszer elkészül ez. Amikor anno, még Lázár János idejében megépítették az elkerülőutat, kértük, hogy legyen meg ez az átjáró, de akkor nem épült meg, így 4 kilométert kellett kerülnünk – tette hozzá.

A Tóth malom utca építését, mint arról többször is írtunk, nyílt versenyben a Colas Zrt. építette meg 99 millió forintért, teljes egészében a város beruházásaként.

– Amikor polgármester lettem, már tervbe volt véve néhány nagyobb útfejlesztés, csakhogy sosem volt rájuk korábban pénz. Ezek közül ezt tartottam a legfontosabbnak, hiszen a Bagolyvárnál vannak dugók, ezzel az úttal pedig a forgalom egy részét elvisszük onnét – mondta Márki-Zay Péter, Vásárhely polgármestere hozzátette: részletes terveket kellett készíteni és még számtalan munkájuk volt az előkészítésnél. – Hamarosan megépül a napelemes közvilágítás is, majd a következő lépésben a kerékpárút és tervezik a további szakasz kiszélesítését is.

– Két ház van a Tóth malom irodaháza felőli oldalon, az enyém az egyik 1970 óta – árulta el Varga Sándor, aki ezért is jött el az útavatóra. – Régen is sokat jártunk erre, Kishomokra és az ottani gombatelepre régebben, persze csak ha nem volt sár. Örülök, hogy kész lett, jövő héten mennem kell Szegedre, s erre is fogok jönni. A családtagjaim Esztergomban és vidéken élnek, ha eljönnek hozzánk, s lejönnek az autópályáról Szegednél, egyenesen jöhetnek a házig, nem kell majd végighajtaniuk a fél városon.

Aki végighajt az úton, az tapasztalni fogja, hogy a régi és az új szakasz közt, a szennyívíztisztító bejárata magasságában bukkanón kell áthaladniuk, itt sebességkorlátozás is van, a régebbi, keskenyebb szakaszról kitiltották a teherautó forgalmat, így az Alföldvíz ezen járműveivel csak az új szakaszon lehet majd találkozni. Az pedig azokat is elbírja.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!