Vitézy cáfolta a MÁV-ot, aki cáfolta Vitézyt

Tegnap megírtuk, hogy Vitézy Dávid facebook-posztban kritizálta a MÁV-ot a Szeged-Szabadka személyforgalom beindítása kapcsán. Röviddel cikkünk megjelenése után a MÁV kommunikációs osztályától egy „pontosítást” kaptunk, hogy olvasóinkat „hiteles tájékoztatásban” részesítsük. Portálunk frissítette is a cikket.

Vitézy Dávid volt közlekedésügyi államtitkár viszont ezt a közleményt is cáfolta oldalán, azt írja: a Szeged-Röszke vonalra vezényelt egyetlen motorvonat, a 416 015 pályaszámú, bizony múlt héten még hétfőn, kedden, szerdán és pénteken is a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett, ahogy korábban a hónap nagy részében is. Utoljára november 24-én, múlt pénteken közlekedett a vonalon (lásd kommentben) – utána került a déli határra. A Budapest – Lajosmizse vonalról a hiányzó jármű miatti zsúfoltságról megosztott fotó pedig most hétfői volt, miután elvitték.

A MÁV közleménye tehát nem cáfolt semmit, csak próbálta védeni a védhetetlent. De ez akkor se lenne másképp, ha történetesen nem pont tényleg innen vitték volna a motorvonatot. Hisz ha dízel motorvonatból eddig se volt elég, akkor ha most elindítottak egy újabb szolgáltatást, akkor még annyi se jut az eddigi közszolgáltatás fenntartására, mint eddig. Elég logikus szerintem. Ráadásul épp ma jelentették be: a nyáron bezárt vidéki vasútvonalakon tartósan marad a buszos üzem, még ott is, ahol sokkal lassabb és a helyiek nyár óta kitartóan kérik a vasúti közlekedés újraindítását – például Komló felé. Nyilván oda is “baleset” miatt nem jut jármű…

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!