Vegyen velünk lendületet! 970×250 -3

Átlátszó: Makó és Békéscsaba felé is mehetne tram-train?

Az oknyomozó portál nyilvános adatigényléssel élt még az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) felé, ennek során kaptak olyan dokumentumokat, amelyek alapján kiderült, a vasútvillamosok több más vonalra is kaptak engedélyt a megyén belül, sőt, azon kívül is.

Közérdekű adatigényléssel élt az Átlátszó oknyomozó portál a ITM felé, amelyből kiderült, hogy a vasútvillamosnak engedélyt adtak az alábbi szakaszokra is:

  • Hódmezővásárhely – Békéscsaba,
  • Kiskunfélegyháza – Szeged szakasz, valamint a fenti vonalszakaszok és a tram – train dízel-villamos motorvonat karbantartó telephelye(i) közötti közlekedésre alkalmas legrövidebb és kerülő vonalszakaszok, ha fenti vonalszakaszokkal nem esik egybe, továbbá
  • Magyar Államvasutak Zrt. országos közforgalmú pályahálózat 121. sz. vasútvonal, Makó – Újszeged (- Szeged) szakasz.

A tram-train a Hódmezővásárhelyet Makóval összekötő szakaszra, a 130-as vonalra viszont nem kapott engedélyt. Ott 2009 óta nem járnak személyvonatok, emlékeztetett a portál.

Arról is írnak, hogy az újszegedi állomás nincs közvetlen összeköttetésben a szegedi pályaudvarokkal. Állapota ráadásul nagyon leromlott, a szerelvények ott legfeljebb 60-nal járhatnak, de emberek arra mostanság kalandvágyból ülnek fel, autóval vagy akár busszal sokkal hamarabb célt érnek a közelben, mint vonattal. Emlékeztettek arra is, hogy még a MÁV is lebontásra ítélte az ottani épületeket. A harmadik híd hozhatna (hozhatott volna, ha nem ott lesz megépítve?) új életet a szakasznak, de ez egyelőre távolinak tűnik.

Fotó: szeged.hu

A híd tervezésére kiírt közbeszerzésben a vasút pálya már nem szerepel, egy nagyobb átbocsátási képességű, 2×2 sávos közúti hidat építenek, gyalogos és kerékpáros úttal együtt, írja az Átlátszó.

Azonban hozzáteszi, válaszában a Minisztérium azt is írta, hogy a hatósági engedély szerint jelen engedély alapján a típusengedélynek megfelelő műszaki tartalmú tram-train dízel-villamos motorvonatra az üzembehelyezési engedély pályaszámonként kérelmezhető, vagyis nem automatikus az engedélykiadás, ahhoz számos feltételnek meg kell felelni.

A teljes hatósági engedélyt az ITM nem adta ki, azt írták, tekintettel arra, hogy az engedély meg nem ismerhető adatokat is tartalmaz, így nem mindent küldtek meg, szögezte le az Átlátszó is.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!