Földterület: változás az ügyintézési menetben

157

Mostantól, ha valaki adásvételi vagy bérleti szerződést köt egy adott földterületre, akkor ezeket az okiratokat a korábbival ellentétben nem a helyi jegyzőnek, hanem a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztályához kell elküldenie. Ha ott alaki és tartalmi szempontból mindent rendben találnak, kerülhetnek vissza a dokumentumok a Polgármesteri Hivatalba, hogy aztán annak rendje és módja szerint kifüggesszék azokat a folyosón.

Január 1-től változott a földforgalmi törvény. Ebből a lakosság leginkább azt észleli, hogy földvásárláskor vagy bérbeadáskor módosul az ügyintézés menete. Laczkó Judit, a Lakosságszolgálati iroda vezetője a Vásárhelyi TV-nek elmondta, eddig a jegyzőhöz kellett kifüggesztésre beküldeniük, mostantól azonban a megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztályához kell majd.

A módosításra azért volt szükség, mert a szerződések számos esetben módosításra vagy hiánypótlásra szorultak. Amennyiben a szerződések minden feltételnek megfelelnek, akkor a Kormányhivatal azokat megküldi a polgármesteri hivataloknak, és onnantól kezdve a szokásos menetrendben függesztik azokat ki.

Az eladásra vagy bérbeadásra szánt földek hirdetményeit Hódmezővásárhelyen továbbra is a polgármesteri hivatal földszinti folyosóján találhatják és tekinthetik meg az érdeklődők, de online is figyelemmel lehet követni az önkormányzat oldalán.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!