2 milliós sérelemdíjat kell fizetnie az Origónak a Márki-Zay Péter feleségét rágalmazó cikkek miatt

4 217

Kétmillió forintot kell fizetnie az Origónak a Márki-Zay Péter feleségéről szóló írások miatt indított perben – derül ki a hódmezővásárhelyi polgármester Facebook-oldalán megjelent bejegyzésből. A politikus feleségének szülésznői tevékenységéről és vállalkozásáról összesen tíz cikkben írt a portál, azt állítva, Márki-Zayné Vincze Felícia egy csecsemő halálért felelős. Az ítélet jogerős.

Az Origó cikkei azt sugallták, hogy Márki-Zay Péter feleségét azért terheli felelősség a csecsemő haláláért, mert nem hord magával csak orvos által felírható szintetikus K-vitamint, fitomenadiont, és otthonszüléseket levezető szülésznőként az irányelvek ellenére nem is ad be az újszülötteknek, csak akkor, ha a szülők szereznek valahonnan.

Márki-Zay Péter azt írta, másodfokú ítélet megerősíti a korábbi bírói ítéletet, kimondja, hogy még csak fel sem merült feleségének a felelőssége egyetlen csecsemő haláláért sem, mert a K-vitamint a csecsemő megkapta, de érthetően nem az erre fel sem jogosított szülésznő feleségétől, hanem a gyermekorvostól, akinek a szakmai irányelvét a szülésznőn nem lehet számon kérni. 

Az indoklás szerint az Origó az újságírás szakmai szabályai által megkívánt objektív tájékoztatási kötelezettségét meg sem kísérelte teljesíteni. Tavaly e kormánypárti orgánumot marasztalta el legtöbbször sajtó helyreigazítási perben a Fővárosi Törvényszék.

A Márki-Zayné Vincze Felíciának megítélt 2 milliós sérelemdíjon felül 180 ezer forint kereseti és 160 ezer forint fellebbezési illeték megfizetésére kötelezte a portál kiadóját a bíróság.

A Fővárosi ítélőtábla most kézhez kapott 2021 februári ítélete jogerős.

A hódmezővásárhelyi polgármester bejegyzésében beszámolt arról is, hogy a fideszes támadások hatására a felesége már nem dolgozik többet szülésznőként, a most megítélt sérelemdíj még csak kompenzálni sem tudja ezt. 

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!